STATUT
Miejskiego Młodzieżowego Klubu Sportowego
„CONCORDIA”
ROZDZIAŁ 1
Nazwa i teren działania, siedziba i charakter prawny
§ 1
Stowarzyszenie nosi nazwę Miejski Młodzieżowy Klub Sportowy „ Concordia”
( w skrócie MMKS) zwane dalej Klubem.
§ 2
Terenem działania Klubu jest Gmina Miasto Elbląg oraz terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siedziba Klubu mieści się w Elblągu przy ul. Krakusa 25.
§ 3
Stowarzyszenie MMKS” Concordia” zwane dalej Klubem, posiada osobowość prawną i działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.- Prawo o stowarzyszeniach( Dz. U. Nr . 20 poz.40 ze zm.), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 - Ustawa o działalności organizacji pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U.Nr 96 poz.873) oraz postanowienia niniejszego statutu.
§ 4
1. Klub jest członkiem Warmińsko - Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
2. Klub może być członkiem innych organizacji sportowych.
§ 5
Klub używa pieczęci i oznak organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.
§ 6
Klub opiera swą działalność na aktywności ogółu członków.
Rozdział 2
Cele i środki działania
§ 7
1. Upowszechnienie kultury fizycznej i sportu.
2. Rozwój różnych dyscyplin sportowych oraz stałe podnoszenie ich poziomu.
3. Organizacja masowych imprez sportowo-rekreacyjnych oraz turystycznych.
4. Dbanie o rozwój bazy sportowo – rekreacyjnej.
5. Edukacja w zakresie kultury fizycznej.
§ 8
I. Klub realizując swoje cele statutowe podejmuje następujące zadania:
1) organizuje sekcje i szkolenia sportowe, w tym otacza opieką zawodników oraz stwarza dogodne warunki rozwoju różnych dyscyplin sportu;
2) dąży do zapewnienia wysokiego poziomu moralnego zawodników i
działaczy klubu;
3) propaguje rozwój kultury fizycznej i turystyki poprzez uczestnictwo w
programach środowiskowych, miejskich ,powiatowych i wojewódzkich
organizacji sportowych;
4) organizuje kursy, seminaria oraz obozy szkoleniowe dla zawodników;
5) organizuje szkolenia z zakresu kultury fizycznej;
6) zarządza posiadanymi obiektami i urządzeniami sportowymi w klubie;
7) współdziała w zakresie rozwoju różnych dyscyplin sportowych oraz
form aktywnego wypoczynku z instytucjami samorządowymi i
organizacjami sportowymi;
8) podejmuje inne przedsięwzięcia w celu realizacji działalności statutowej.
II. 1. Klub prowadzi działalność gospodarczą, z której dochód przeznacza się na
realizację celów statutowych.
2. O rozmiarach i zakresie działalności gospodarczej decyduje Zarząd Klubu.
3. Działalność gospodarcza prowadzona jest na podstawie odrębnych przepisów.
4. Za zobowiązania wynikające z działalności gospodarczej Klub odpowiada
całym swoim majątkiem.
III. Klub prowadzi działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego.
1) Działalnością odpłatną pożytku publicznego Klubu jest:
a) organizacja szkoleń z zakresu kultury fizycznej i sportu,
b) organizacja kursów, seminariów oraz sportowych obozów szkoleniowych.
2) Działalnością nieodpłatną pożytku publicznego Klubu jest:
a) propagowanie rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki,
b) upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w zakresie piłki nożnej,
c) organizacja zimowego i letniego wypoczynku dzieci i młodzieży,
d) organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych.
§ 9
Wszystkie organy Klubu są wybierane i zobowiązane do składania swoim wyborcom sprawozdania ze swojej działalności.
Organy Klubu podejmują samodzielne uchwały , z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji organów Warmińsko –Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Rozdział 3
Członkowie, ich prawa i obowiązki
§ 10
Członkowie klubu dzielą się na :
1) zwyczajnych
2) nadzwyczajnych
3) uczestników
§ 11
1. Członkami zwyczajnymi Klubu są pełnoletnie osoby fizyczne,
2. Przyjęcie w poczet członków zwyczajnych następuje na podstawie zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu.
§ 12
Członkowie zwyczajni mają prawo :
1) uczestniczyć w Walnym Zebraniu Klubu z głosem stanowiącym oraz czynnym i biernym prawem wyborczym;
2) brać czynny udział w imprezach sportowych oraz używać godła i barw klubowych;
3) zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu i oceniać ich działalność;
4) otrzymywać od organów Klubu pomoc w zakresie realizacji statutowych działań;
5) korzystać z urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu.
§ 13
Do obowiązku członków zwyczajnych należy:
1) przestrzeganie postanowień statutu oraz uchwał organów Klubu;
2) czynny udział w działalności Klubu.
§ 14
1. Członkami nadzwyczajnymi Klubu mogą być osoby prawne współdziałające
z Klubem w zakresie rozwoju kultury fizycznej.
2. Przyjęcie w poczet członków nadzwyczajnych następuje na podstawie
zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu.
§ 15
Członkowie nadzwyczajni mają prawo:
1) brać udział w Walnym Zebraniu z głosem doradczym;
2) zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu;
3) korzystać z uprawnień wynikających z działalności statutowej Klubu.
§ 16
Do obowiązku członków nadzwyczajnych należy:
1) udzielenie pomocy Klubowi w realizacji jego statutowych zadań;
2) materialne i finansowe wspieranie działalności statutowej Klubu;
3) przestrzeganie postanowień statutu.
§ 17
1 . Uczestnikami są osoby niepełnoletnie , które mogą uczestniczyć w działalności Klubu, za zgodą swych prawnych opiekunów.
2. Uczestnikom przysługują wszystkie prawa i obowiązki członków
zwyczajnych Klubu , z wyjątkiem głosu stanowiącego oraz czynnego i biernego
prawa wyborczego na Walnym Zebraniu Klubu.
§ 18
Członkostwo w Klubie wygasa na skutek:
1) pisemnej rezygnacji zgłoszonej Zarządowi, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań wobec Klubu;
2) skreślenia z listy członków Klubu w razie nie uczestnictwa w realizacji jego statutowych zadań;
3) rozwiązania Klubu.
Rozdział 4
Organy Klubu
§ 19
1. Organami Klubu są:
1) Walne Zebranie Klubu;
2) Zarząd Klubu;
3) Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja organów Klubu trwa 4 lata.
3. Członkowie organów pełnią swoje funkcje społecznie.
4. Członkowie Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów.
5. Wybór organów Klubu odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością
głosów w obecności co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do
głosowania.
6. Jeżeli szczególne postanowienia statutu nie stanowią inaczej ,
uchwały wszystkich organów zapadają zwykłą większością głosów ,
przy czym dla ich ważności wymagana jest obecność co najmniej
połowy liczby osób uprawnionych do głosowania. W razie
równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.
§ 20
1. Walne Zebranie Klubu jest najważniejszym organem Klubu i może
być zwyczajne i nadzwyczajne.
Walne zebranie sprawozdawcze Klubu zwołane jest raz w roku przez
Zarząd Klubu.
3. Walne Zebranie Sprawozdawczo- Wyborcze zwoływane jest przez
Zarząd Klubu raz na cztery lata.
4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd
Klubu:
1) z własnej inicjatywy ;
2) na wniosek Komisji Rewizyjnej;
3) na wniosek 1/3 ogółu członków Klubu.
5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w
ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje
nad sprawami dla których zostało zwołane.
§ 21
W Walnym Zebraniu Klubu biorą udział z głosem stanowiącym członkowie zwyczajni oraz z głosem doradczym członkowie nadzwyczajni.
§ 22
Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1) uchwalenie planów działalności Klubu;
2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz dokonywanie oceny całokształtu działalności Klubu;
3) udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi;
4) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
5) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub o rozwiązaniu Klubu;
6) zatwierdzenie regulaminów działania Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
§ 23
1. Zarząd składa się z 4-6 członków, w tym prezesa, wiceprezesa, sekretarza i skarbnika.
2. Liczbę członków Zarządu ustala Walne Zebranie Klubu.
3. Zarząd Klubu zbiera się co najmniej raz na dwa miesiące.
§ 24
1 . Do kompetencji Zarządu należy:
1) reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu;
2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu;
3) kierowanie całokształtem działalności Klubu;
4) uchwalanie okresowych planów działania i preliminarza budżetu;
5) zarządzanie majątkiem i finansami Klubu zgodnie z obowiązującymi
przepisami;
6) powoływanie sekcji Klubu;
7) składanie sprawozdań z działalności Klubu;
8) wybór delegatów Klubu na Zjazd Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki
Nożnej.
§ 25
1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków , w tym przewodniczącego i sekretarza.
2. Komisja Rewizyjna jest wewnętrznym organem kontroli i nadzoru nad działalnością finansową i merytoryczną Klubu.
3. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu, ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
4. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.
§ 26
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1) przeprowadzenie corocznych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu;
2) egzekwowanie od Zarządu wyjaśnień dotyczących jego działalności;
3) składanie Walnemu Zebraniu Klubu sprawozdania ze swej działalności;
4) zgłaszania na zasadzie wyłącznego prawa wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi.
Rozdział 5
Sposób uzupełniania składu Zarządu
§ 27
1. W przypadku ustąpienia członków Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej, władzom tym przysługuje prawo kooptacji nowych członków.
2. Liczba członków władz pochodzących z kooptacji nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyborów.
Rozdział 6
Sekcje Klubu
§ 28
Sekcje są jednostkami organizacyjnymi Klubu tworzonymi przez Zarząd w celu realizacji statutowych zadań w poszczególnych dyscyplinach sportu oraz w zakresie pozostałej działalności statutowej Klubu.
§ 29
Sekcje grupują członków Klubu według ich zainteresowań.
§ 30
Działalnością poszczególnych sekcji kierują osoby upoważnione przez Zarząd.
Rozdział 7
Nagrody i kary
§ 31
Za aktywny udział w realizacji działalności statutowej Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.
§ 32
W razie naruszenia postanowień statutu oraz uchwał władz Klubu , Zarządowi przysługuje prawo do stosowania kar, zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Polski Związek Piłki Nożnej.
Rozdział 8
Majątek i fundusze
§ 33
1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości , ruchomości oraz fundusze.
2. Na fundusze Klubu składają się :
1) dotacje państwowe,
2) darowizny, spadki, fundusze celowe,
3) wpływy z działalności statutowej,
4) w zakresie praw i obowiązków majątkowych wymagane jest
współdziałanie dwóch przedstawicieli Zarządu, w tym prezesa, skarbnika
lub innej osoby, której udzielono pełnomocnictwa.
3. Majątkiem Klubu zarządza i rozporządza Zarząd Klubu. Zabrania się:
1) udzielania pożyczek lub zabezpieczenia zobowiązań majątkiem Klubu w
stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim, albo w stosunku
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa w linii
bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli zwanych dalej „osobami bliskimi”,
2) przekazywania majątku Klubu na rzecz jego członków, członków organu lub pracowników oraz innych osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystania majątku na rzecz członków, członków organów lub
pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do
osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze
statutowego celu organizacji,
4) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w
których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub
pracownicy oraz ich osób bliskich.
Rozdział 9
Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu
§ 34
1. Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu może nastąpić na mocy Uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością co najmniej 2/3 głosów w obecności 1/2 ogólnej liczby osób uprawnionych do głosowania.
2. W razie podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu, Walne Zebranie Klubu
decyduje o przeznaczeniu majątku i powołaniu Komisji Likwidacyjnej.